همشهری آنلاین: کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی سریع و بی‌قید و شرط شیخ «علی سلمان» دبیرکل وفاق ملی بحرین و سایر افرادی شد که به دلیل بیان عقاید و بهره‌گیری از حقوق اساسی خود در رابطه با آزادی بیان و اجتماعات به زندان محکوم شده‌اند.

علی سلمان

به گزارش ايرنا، «لیز تروسل» سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو روز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یکشنبه گذشته گذشته ( 7 دي) شیخ علی سلمان که برای چهارمین بار به سمت دبیرکلی جمعیت وفاق ملی این کشور برگزیده شده بود از سوی دستگاه‌های امنیتی دولت بحرین برای بازجویی فراخوانده شده و از آن تاریخ در یکی از بازداشتگاه‌های این کشور به‌سر می‌برد.

تروسل، در این اطلاعیه نسبت به بازداشت شیخ سلمان که رهبری مهمترین نهضت آزادیخواهی در بحرین را به عهده دارد و سایر افرادی که به دلیل بیان عقاید سیاسی خود در زندان‌های این کشور به سر می‌برند، ابراز نگرانی شدید کرده و از مقامات دولت بحرین خواسته است تا در صورت لزوم محاکمه، به شیخ سلمان اجازه برخورداری از یک محاکمه عادلانه در چهارچوب موازین بین‌المللی حقوق بشر داده شود.

وی همچنین مقامات بحرین خواسته است تا توصیه‌های سال 2012 شورای حقوق بشر این سازمان در رابطه با وضعیت متهمین و زندانیان این کشور را به کار برده و به آزادی بیان و اجتماعات در این کشور احترام بگذارند.

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با بیان این که احزاب مخالف در هر کشوری از ستون‌های مهم و اساسی یک نظام دموکراتیک به شمار می‌روند و بازداشت افرادی مثل شیخ سلمان خطر شدت گرفتن مقاومت‌ها و اعتراضات سیاسی در بحرین را به دنبال خواهد داشت، گفت‌وگوهای سازنده صلح آمیز را تنها راه خروج بحرین از بحران جاری دانسته است.

کد خبر 282709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha